4.5 milyon kişi CİMER’e başvurdu: En fazla bu konu soruldu!

İletişim Başkanlığı’ndan alınan bilgilere nazaran; CİMER’e 2024’te 7 farklı çeşitten 4 milyon 590 bin müracaat yapıldı.

Yapılan her müracaata yanıt verilmesinin zarurî olduğu ve buna nazaran idari ve teknik yapılanmanın oluşturulduğu CİMER’den yıl içinde vatandaşlara 7 milyon 360 bin yanıt gönderildi.

DOĞUM SAATİ ZİRVEDE

Başvurunun yapıldığı günden itibaren süreç müddetinin azaltılması ve karşılık kalitesinin artırılması maksadıyla bu yıl hayata geçirilen ‘İnceleme ve Kontrol Koordinatörlüğü’ ünitesi sayesinde müracaatların ortalama süreç mühleti 12 güne kadar düştü. Müracaatların süreç sürecini daha nitelikli hale getirmek gayesiyle 3 bin 914 kurumun süreç süreçleri incelendi ve bu bağlamda kurumlardan CİMER çalışanı 6 bin 648 şahısla görüşülerek hizmet kalitesinin arttırılmasına yönelik bilgilendirmelerde bulunuldu. Müracaatların hakikat tahlil edilerek karar alıcılara kılavuzluk etmesi hedefiyle, 2024’te 636 bülten ve rapor yetkili makamlarla paylaşıldı. 2024’te en fazla müracaat 867 farklı mevzu ortasında birinci sırada, doğum saatini öğrenmek isteyen vatandaşların ağır ilgisi nedeniyle ‘Nüfus işlemleri’ konusu yer aldı.

EN ÇOK MÜRACAAT MALATYA, ANKARA VE İZMİR’DEN

CİMER’e başvuranların yüzde 44’ü lisans ve lisansüstü eğitim seviyesine sahip bireylerden oluşurken 2’nci sırada yüzde 26 ile lise mezunları bulundu. Müracaatların yüzde 55’i erkeklerden, yüzde 45’i ise bayanlar tarafından yapılırken, erkekler bayanlara kıyasla müracaatlarında yüzde 15 daha fazla söz kullandı. 2024’te nüfusuna oranla en çok müracaatlar Malatya, Ankara, İzmir, Muğla, Hatay ve İstanbul’dan gerçekleştirildi.

İletişim Başkanlığı’nca; bakanlıklar, valilikler, mahallî idareler ve öteki kamu kurum ve kuruluşları ile uyum sayesinde başarılı bir biçimde tahlile kavuşturulan talep ve beklentilerin bir kısmından derlenen ‘CİMER ile Tahlile Kavuşanlar 2’ ve ‘CİMER ile Tahlile Kavuşanlar 3’ kitapları hazırlandı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan’ın himayesinde yürütülen ‘Sıfır Atık’ projesi kapsamında, projeye ait gelen dayanak iletileri ile projede istekli olarak misyon almak isteyen vatandaşların müracaatlarından oluşan ‘CİMER’e Yansımalarıyla Sıfır Atık Projesi’ kitabı ile CİMER’in memleketler arası alanda da tanıtımını yapmak ve başka devletleri dijital dönüşüm sürecinde yenilikçi kamusal iştirak stratejileri geliştirmeye teşvik etmek gayesiyle hazırlanan ’21’inci Yüzyılın Vatandaş Odaklı Yönetim Modeli CİMER’ kitabı da yayın hayatına girdi.

YENİDOĞAN, FERGİO HOUSE, ADNAN OKTAR ÇETELERİ 

İletişim Başkanı Fahrettin Altun, CİMER hizmetlerini yazılı kıymetlendirdi.

Altun, CİMER’in Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi sonrası kamu idaresinde en öne çıkan halkla münasebetler hizmeti olduğunu kaydetti. Vatandaşın CİMER’e duyduğu itimadın çok yüksek olduğunu, bu nedenle herkesin gönül rahatlığıyla müracaat yapabildiği bir platform olduğunu aktaran Altun, ‘Yenidoğan çetesi’, ‘Adnan Oktar’ hata örgütü, toplumsal medya fenomenleri soruşturması, ‘Fergio House’ üzere çok sayıda kabahat oluşumunun çökertilmesi sürecinin CİMER’e gelen şikayetler ile başladığına işaret etti. Cumhurbaşkanı Erdoğan liderliğinde, demokrasi ve hukuk devletinin gelişmesi için çeyrek asırdır yapılan ıslahatların, vatandaşların şuur seviyesinin artmasını sağladığını belirten Altun, ‘Türkiye Yüzyılı’nda CİMER ile hak arama şuuru, demokratik kültür, iştirakçi demokrasi, halka yakın idare anlayışı, kamu hizmetinde eşitlik, kamusal halkla münasebetler, halkın kontrolüne açıklık üzere bahislerde büyük gelişme yaşandığını söyledi. Türkiye Yüzyılı İrtibat Modeli vizyonuna uygun olarak CİMER’e 2025’te yapacakları yapay zeka dönüşümüyle bir arada, hizmetin daha nitelikli bir hal alacağını bildiren Altun, gerekli test çalışmalarının yapılmasının akabinde taşınabilir uygulamayı da hayata geçireceklerini açıkladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir