Kazalarda tutulan tramer raporunun sisteme işlenmesiyle birlikte kimi avukat veya kendini avukat olarak tanıtan şahıslar, trafik kazalarına karışan şoförleri arayıp vekalet istiyor.
Kazanın şokunda olan şoförlerden kimileri düşünmeden vekalet ve beraberinde fiyat verebiliyor. Bu durumda arayan şahıslar ikna ederek aldıkları vekaletlerle, haksız yararlar elde ediyorlar. Birtakım kaza yapan şoförler ise kaza yaptıktan sonra gittikleri oto servileri suçlayarak, “Neden benim numaramı farklı şirketlere verdiniz?” diyerek oto servislere reaksiyon gösteriyor.
“OTO SERVİSLERİ BU HUSUSTA ÇOK DÜŞÜNCELİ BİR DURUMDA”
Araç sahiplerinin servisi maksat aldığını söyleyen Lider Özkan, “2 araç kullanıcısı kaza yaptığında, kusurlu olan kişinin ve haklı olan kişinin tramer sistemine raporu düştükten sonra avukatlık şirketleri arıyor.
Hasar tamir merkezi ismi altında araç kullananlar aranıyor. Haklı olmayan araç şoförlerine bile ‘Siz haklısınız.’ diyerek vekalet istiyorlar.
Vekalet vermek istemezse hakarete varan sözler kullanılabiliyor. Vekaleti yalnızca güvendikleri avukata versinler. Bu hususta araç sahipleri ‘Niye benim telefon numaramı farklı şirketler verdiniz?’ diyerek bizi eleştiriyorlar. Oto servisleri de bu hususta çok zahmetli bir durumda.” diye konuştu.
Başkan Özkan, “Ben geldim size çarptım. Türkiye’de tutulan, polissiz, mutabakatlı tutanağımız var. Bu tutanak ile siz hak sahibi olarak servise gideceksiniz. Kendinizi haklı hissediyorsunuz. Servise gittiğinizde eksper çağırılıyor. Eksper geldikten sonra tramer sistemine işleniyor. Tramer sistemine işlendikten sonra macera başlıyor.
Burada müşteriler sıkıntı bir süreç bekliyor. Katiyen dernek olarak müşterilerin çok uyanık olmalarını tavsiye ediyoruz. Kaza kusurlu çıkan bile aranarak ‘siz haklısınız deniliyor’ Vekalet vermek istemedikçe ısrar ediliyor.” dedi.