Michigan Üniversitesi, ABD’li tüketicilerin eğilimleri doğrultusunda hazırladığı tüketici inanç endeksinin aralık ayına ait son bilgilerini açıkladı. Buna nazaran tüketici itimat endeksi, aralıkta geçen aya kıyasla 2,2 puan artışla 74’e çıktı. Böylelikle, bu aya ait açıklanan öncü datada her hangi bir revizyona gidilmedi.
Nisan ayından bu yana en yüksek düzeyini kaydeden tüketici itimat endeksi, kasımda 71,8 olarak hesaplanmıştı. Amerikalıların mevcut finansal şartlara yönelik değerlendirmesini ölçen mevcut ekonomik şartlar endeksi, aralıkta aylık bazda 11,2 puan artarak 75,1’e çıktı.
Tüketicilerin uzun vadeli öngörülerini yansıtan tüketici beklentileri endeksi ise birebir periyotta 3,6 puan azalarak 73,3’e geriledi.
Tüketicilerin kısa vadeli enflasyon beklentisi aralıkta yüzde 2,6’dan yüzde 2,8’a çıkarken uzun vadeli enflasyon beklentisi yüzde 3,2’den yüzde 3’e indi.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Tüketici Anketleri Yöneticisi Joanne Hsu, tüketici itimadının arka arda 5 ay artış gösterdiğini ve nisan ayından bu yana en yüksek düzeyine ulaştığını belirtti.
Hsu, genel olarak tüketicilerin enflasyonun yavaşlamasıyla iktisadın kıymetli ölçüde düzgünleştiğini düşündüğünü fakat hala refah içinde hissetmediklerini aktardı.